Megismerkedésem a speedfitnessel

Mindenkinek van az életében olyan időszak, amikor hosszú kihagyás után érzi úgy, hogy ideje elkezdenie újra mozogni. Ilyenkor leülünk, és azon gondolkozunk, mi hozza a leggyorsabb eredményt. Ennek következményeként elmegyünk egy nagyon dinamikus aerobic órára vagy nekiállunk lefutni a maratont és két-három alkalom után rájövünk, ezt bizony nem nekünk találták ki és ismét abbahagyjuk a mozgást.

futasIskolás koromban imádtam a tesi órákat. Azon szerencsések közé tartoztam, akiknek egy szuper tesi tanár jutott. Ő arra használta a rendelkezésre álló negyvenöt percet, hogy megtanítsa az alapvető gyakorlatok helyes kivitelezését, és ha kellett velünk együtt rótta a köröket a futópályán. Bár soha nem tartoztam a vékony, szálkás testalkatú lányok köré, de mozogni mindig szerettem. Főiskolán barátnőm helyett is én csináltam a kötelező választott mozgás tantárgyat. Majd maradt a futás.

És ahogy lenni szokott, a munka és a magánélet mellett a rendszeres mozgás egyszer csak kimaradt az életemből, nem jutott rá idő.

Mígnem egyik barátnőm mesélt a speedfitnessről.

Reggel olyan izomlázam volt, hogy menni alig tudtam, 20 perc, de meghalsz.

Kételkedve fogadtam, hogy 20 perctől hogyan lehet ilyen izomláz, mert a bemelegítés szokott kb. ennyi időt igénybe venni. Addig nyaggatott, hogy próbáljam ki én is, míg beadtam a derekamat, bejelentkeztem próbaedzésre.

53761043 415573555655038 108138458945421312 nA stúdióban edzőruhát, törölközőt kaptam. Edzőcipőre nem volt szükségem, mert a gyakorlatok cipő nélkül, zokniban történtek. Ennek az volt az előnye, hogy az edzés napján nem kellett egész nap edzőtáskát magammal cipelnem. A gyors átöltözést követően izotóniás italt kaptam, amely felhörpintése után egyből rám is erősítették az áramköröket tartalmazó mellényt, kar- és láb pántokat. Miután az edző beállította az izom összehúzódás erősségét, kezdődhetett is az edzés.

Az edzés során kb. 10-12 gyakorlatot végeztünk. Egy-egy mozdulatsor hosszát a gépen végigfutó kék csík jelezte, melyet rövidebb szünet követett. Ebben a szünetben volt időm egy kicsit pihenni, melyre az első gyakorlatok után már szükségem is volt, mivel az egyszerű mozdulatokat tűréshatáromnak megfelelő, ámde erős ellenállással végeztem. Ugyanis a gyakorlatok közben a pántokkal ellátott testtájamon erős szorítást éreztem, amely arra ösztönzött, hogy a gyakorlatokat minél pontosabban igyekezzem végrehajtani. Ez nem mindig sikerült, de ebben segített Andris, az edző, aki levezényelte a gyakorlatokat és egyben kedvesen irányított is, ha valamit rosszul csináltam.

Az edzés után le tudtam tusolni, majd visszaöltözve a fogadótérben már várt a jól megérdemelt fehér csokis ízű fehérje shake.

A gyakorlatok végeztével olyan fáradtságot éreztem, mintha több órás edzésen vettem volna részt. Edzéssel, öltözéssel és tusolással együtt ¾ órát töltöttem a stúdióban. Mindezt mérlegelve bérletet vettem és heti kétszer eljártam edzésre.

Mindennek már lassan 2 éve lesz. Nagyon megszerettem a speedfitnesst. Megerősítette a hátizmomat, aminek napi 8-9 órás monitor előtt ülés esetén nagy hasznát veszem, hiszen már nem érzek ilyenkor fájdalmat a gerincemnél. Formálódott a lábam, és a csípőméretem is kisebb lett.

És ami miatt még szeretem, hogy nincs tömeg. Az edzés személyi edző irányításával történik. Andris nagyon figyel mindig rám, hogy teljesen személyre szabottak legyenek az edzések. A kitűzött célt a lehető leghamarabb elérjük. 

Szóval drága barátnőm, köszönöm, hogy megmutattad ezt az újfajta edzésmódszert, Andris, Neked pedig köszönöm, hogy megszerettetted velem.

Én csak ajánlani tudom a speedfitnesst, nekem sokat segített!
Próbáljátok ki és biztos, hogy megszeretitek Ti is! 😉